GKN Driveline: nový elektrický systém má kapacitu, ktorá prekoná všetky súčasné elektrické pohony
Nový elektrický systém je kompaktný, efektívny a bezpečný, zároveň vhodný do akéhokoľvek typu automobilu. Systém s názvom eTwinsterX má kapacitu, ktorá podľa výrobcu prekoná všetky súčasné elektrické pohony.
Elektrický systém eTwinsterX
Porsche 918 Spyder. Ford Focus RS. Range Rover Evoque. Volvo XC90. BMW i8. Opel Insignia. Maserati Ghibli. Čo majú tieto autá spoločné? Všetky využívajú know-how od spoločnosti GKN Driveline. Ide o výrobcu automobilových komponentov, ktorý sa špecializuje najmä na technológie v oblasti pohonu. Na nedávnom autosalóne vo Frankfurte táto spoločnosť predstavila nový elektrický systém, ktorý je vhodný pre plne elektrické modely, ale aj hybridy. Je unikátny svojou univerzálnosťou pre akékoľvek vozidlá, či už základné mestské plug-in modely, luxusné SUV, štvrokolky ako aj autá s akýmkoľvek pohonom.
Integrovaný elektrický systém
Elektrický systém eTwinsterX je vlastne jednotka, ktorá sa skladá z integrovaného motoru, dvojstupňovej prevodovky a diferenciálu (s vektorovaním krútiaceho momentu). Všeobecne je známe, že elektromobily v podstate nepotrebujú viacrýchlostné prevodovky. Podľa GKN Driveline však v tomto prípade dvojstupňová prevodovka zaručí lepší výkon pri nižších rýchlostiach. Pri vyšších rýchlostiach, napríklad pri jazde na diaľnici je jazda rýchlejšia, ale aj úspornejšia. Vektorovanie krútiaceho momentu potom poskytne inteligentnú kontrolu dynamiky vozidla a lepšiu stabilitu vďaka distribúcii sily trakcie do jednotlivých kolies. Pri spomaľovaní dokáže systém stabilizovať vozidlo a súčasne obnoviť kinetickú energiu.
Kompaktný a ľahký
Jedným z problémov pri elektromobiloch či hybridných modeloch je hmotnosť elektrického pohonu. GKN Driveline sa podarilo znížiť hmotnosť elektrického systému a podľa výrobcu je výrazne menší než ostatné systémy s ekvivalentným výkonom. Elektrický systém eTwinsterX je menší aj vďaka tomu, že jednotlivé komponenty sú vstavané kompaktne. Takýto integrovaný formát poskytuje viacero výhod aj pri inštalácii, ktorá je oproti inštalácii jednotlivých elektronických častí omnoho jednoduchšia. Prvé prototypy so systémom eTwinsterX by sa mali objaviť už koncom tohto roka. Začiatkom roku 2018 by sa mal potom objaviť najmä na hybridných variantoch existujúcich modelov.
Zdroj:
http://www.gkn.com