Carlo Ratti predstavil inteligentný cestný systém
Taliansky architekt predstavil koncept pre inteligentný cestný systém, v rámci ktorého by vykonávať asistenčné služby drony.
Inteligentný cestný systém ANAS
Carlo Ratti je známy architekt a vizionár, ktorý sa podieľal na rade rôznych projektov, ktoré prepájajú moderné technológie a architektúru. Tento rok vypracoval v rámci 30-miliónového projektu diaľničnej spoločnosti ANAS koncept pre inteligentný dopravný systém. Jeho cieľom je rozvoj inteligentnej cestnej infraštruktúry v okolí talianskych ciest a je súčasťou prípravy na prevádzku autonómnych vozidiel v tejto krajine. Projekt by mal byť implementovaný na viac než 2500 km talianskych ciest a diaľnic. V rámci inteligentnej infraštruktúry by mali byť kľúčovým prvkom drony, ktoré by mali monitorovať dopravnú situáciu, vyhľadávať dopravné nehody, požiare či záplavy v blízkosti ciest a dodávať lieky v núdzi či prvú pomoc.
Inteligentný cestný systém zvýši bezpečnosť na cestách
Súčasťou tohto systému by mali byť aj tzv. lietajúce stĺpy. Ide o inteligentné stĺpy, ktoré sú vybavené rôznymi senzormi a pripojené na internet prostredníctvom Wi-Fi. Pomocou senzorov kvality ovzdušia by mali byť schopné rozpoznať nebezpečnú úroveň znečistenia ovzdušia, rovnako ako rozpoznať poveternostné podmienky. Okrem toho by mali fungovať aj ako mobilné nabíjacie stanice pre drony. Vďaka dátam získaným z týchto stĺpov dokáže inteligentný cestný systém informovať vodičov ohľadom rôznych aspektov premávky a počasia a to v reálnom čase. Drony a inteligentné stĺpy umožnia posielať priame správy vodičom, ušité na ich mieru, či už na smartfón alebo navigačný systém automobilu. Tí môžu na oplátku poslať spätnú väzbu späť do systému.
Inteligentný cestný systém ako príprava na autonómne vozidlá
Sám Ratti sa k projektu vyjadril, že „žijeme v časoch monumentálnych zmien v oblasti mobility. Internet radikálne zmenil spôsob, akým sa presúvame a ako navrhujeme cesty. S týmto projektom pre inteligentný cestný systém plánujeme umiestniť digitálnu vrstvu na existujúcu fyzickú infraštruktúru našej cestnej siete a pomocou nej získavať lepšie informácie o diaľniciach a cestách.“ Ďalším krokom by malo byť prepojenie týchto dát s informáciami, ktoré zhromaždili individuálne autá. Výsledkom by mal byť scenár akéhosi Internetu ciest, ktorý by nás mal pripraviť na revolučný prelom, ktorý sa s najväčšou pravdepodobnosťou udeje už v nasledujúcej dekáde: príchod autonómnych vozidiel.
Zdroj:
ttps://www.dezeen.com