Elektrická štvorkolka eQooder je výkonnejšia než väčšina veľkých skútrov
Elektrická štvorkolka eQooder je elektrickou verziou populárneho modelu od spoločnosti Quadro Vehicles.
Výkonná elektrická štvorkolka
V švajčiarskej Ženeve momentálne prebieha autosalón, kde automobiloví výrobcovia každý rok prezentujú najnovšie modely a inovácie. V rámci neho sme mohli vidieť aj zaujímavý elektrický dopravný prostriedok, ktorý navrhla spoločnosť Quadro Vehicles. Elektrická štvorkolka eQooder je vybavená motorom Z-Force 75-7 od spoločnosti Zero Motorcycles, ktorý je druhým najvýkonnejším motorom od tohto výrobcu. Poskytne výkon 45 kW (60 hp) a maximálny krútiaci moment 110 Nm. Vďaka tomu je eQooder podľa výrobcu výkonnejší než viacero väčších cestných skútrov.
Elektrická štvorkolka do mesta
Elektrická štvorkolka eQooder je okrem iného vybavená 10,8 kWh modulárnym batériovým balíkom, ktorý dodáva Zero Motorcycles. Batéria by mala byť na plnú úroveň nabitá asi za 6 hodín a podľa Quadro Vehicles by mala na jedno nabitie poskytnúť dojazd asi 150 km. Výrobca pre porovnanie dodal, že s takýmto dojazdom sa dá „asi 150-krát prejsť okruhom historického centra Ríma, 5-krát prejsť parížsky Boulevard Périphérique alebo 15-krát Avinguda Diagonal v španielskej Barcelone.“ Aj z tohto vyjadrenia je teda jasné, že ide o dopravný prostriedok určený najmä do väčších miest. eQooder má dva základné módy: Eco a Sport. Tretí mód si môže nastaviť a prispôsobiť majiteľ prostredníctvom aplikácie pre smartfón, ktorú Quadro Vehicles vyvinula v spolupráci s Evway. Táto aplikácia je špeciálne zameraná na šoférov elektromobilov. Spolu tak navrhli aplikáciu pre eQooder, ktorá okrem iných funkcií ukazuje šikovnú mapu dostupných nabíjacích staníc v blízkom okolí.
Elektrická štvorkolka kombinuje výhody motorky a auta
Na rozdiel od bežných motoriek a skútrov, má elektrická štvorkolka eQooder spiatočku, čo je praktické najmä pri manévrovaní a parkovaní. Jedinečný dizajn systému eQooder vyžaduje, aby bol motor Zero ZForce, podobne ako pri klasických štvor-kolesových autách, spojený s mechanickým diferenciálom. To zabezpečuje hladký pohon zadných kolies. Systém je tiež vybavený dvojitým zadným systémom riadenia trakcie, ktorý zaisťuje správne uchopenie a optimálnu bezpečnosť. Na rozdiel od štvor-kolesového auta sa však eQooder v zákrutách nakláňa, podobne ako skúter alebo motorka. eQooder by sa mal začať v Európe predávať už koncom tohto roka. Cenu výrobca ešte nezverejnil, ale záujemcovia si ho môžu zarezervovať za 5-tisíc eur.
Zdroj:
https://shop.quadrovehicles.com
https://electrek.co