Elektromobil LSEV stojí iba 6-tisíc eur, je totiž z veľkej časti vytlačený na 3D tlačiarni
3D tlač ušetrí až 90% výrobných nákladov a v porovnaní s inými elektrickými modelmi, ktoré majú asi 2-tisíc súčiastok, má elektromobil LSEV iba menej než 60 komponentov.
Elektromobil vytlačený na 3D tlačiarni
Čínska automobilka XEV a spoločnosť Polymer nedávno predstavili elektromobil s názvom LSEV, ktorý bude prvým masovo-vyrábaným elektromobilom prostredníctvom 3D tlače. Pri oficiálnom predstavení na tlačovej konferencii zároveň výrobca poznamenal, že „i keď toto nové vozidlo priťahuje veľa pozornosti, ide najmä o to ako technológia 3D tlače prináša revolučné zmeny do súčasného automobilového priemyslu. Toto auto by sa mohlo stať kľúčový produktom pre plné prijatie a akceptovanie 3D tlače v rámci automobilovej produkcie.“
Ľahký a lacný elektromobil
LSEV je skutočné malé vozidlo (výška 1,5 m, dĺžka 2,5 m a šírka 1,3 m), ktoré dokonca niektorí označujú ako sídliskový elektromobil (NEV- Neighborhood Electric Vehicle). Tak sa totiž najmä v USA označujú elektromobily, ktoré dosahujú maximálnu rýchlosť 40 km/h a spolu s nákladom nevážia viac než 1400 kg. LSEV je dvojmiestne vozidlo, ktoré ale dosiahne maximálnu rýchlosť 70 km/h, váži 450 kg a poskytne dojazd 150 km. Okrem skiel, sedadiel a podvozku sú všetky súčiastky vyrobené pomocou 3D tlače. Vďaka tomu je elektromobil ľahký a zostrojený už 3 dni. Namiesto 2-tisíc súčiastok, z ktorých sa skladá typické auto, má LSEV iba 57. Menej súčiastok znamená nižšiu cenu, ktorá by sa mala pohybovať medzi 6 až 8-tisíc eur.
Elektromobil LSEV v Európe už v roku 2019
Luo Xiaofan, zakladateľ a riaditeľ Polymer povedal, že „výskum a proces vývoja jednotlivých modelov áut zvyčajne zaberie 3– 5 rokov, ale na autá ako LSEV, vytlačené pomocou 3D tlače, stačí 3- 12 mesiacov. XEV je prvou masovou produkciou, ktorá využíva 3D tlač. Nie sme jediní, ale momentálne sa nedá z hľadiska veľkosti, škály a intenzity s XEV nik porovnať.“ XEV už z Európy prijala na tento elektromobil 7-tisíc objednávok. S výrobou by sa malo začať koncom roka 2018 a prvé objednávky by mali v Európe a Ázii byť vybavené v druhom štvrťroku 2019.
Zdroj:
https://cleantechnica.com