Hyundai predstavil nákladné vozidlo HDC-6 Neptune, poháňané vodíkom
Koncepčné nákladné vozidlo HDC-6 Neptune by malo Hyundai pomôcť podrobnejšie skúmať možnosti na americkom komerčnom trhu s úžitkovými vozidlami.
Nákladné vozidlo HDC-6 Neptune
Juhokórejská automobilka na Severoamerickom autosalóne úžitkových vozidiel predstavila svoj najnovší model. Ide o nákladné vozidlo HDC-6 Neptune, poháňané vodíkovými palivovými článkami. Okrem ekologického pohonu, záujme vozidlo aj dizajnom v štýle Art Deco, ktorý čerpá inšpiráciu z vizuálu vlakov Mercury z 30-tych a 40-tych rokov minulého storočia. Výrobca dokonca spresnil, že vychádzali z práce priemyslového dizajnéra Henryho Dreyfussa, ktorý vytvoril tieto originálne vlaky pre americkú spoločnosť New York Central Railroad. Dizajn však nezahŕňa iba vzhľad, pretože spodná časť kabíny je funkčná mriežka, ktorá dokonale skrýva vysúvateľné schody, vedúce do kabíny.
Vodíková budúcnosť
Prednej časti HDC-6 Neptune dominuje veľké okno, ktoré vyvoláva ilúziu splynutia s kabínou. Nákladné vozidlo je vybavené digitálnymi spätnými zrkadlami, ktoré premietajú obraz do unikátneho rámu vnútri kabíny. Koncepčné vozidlo je súčasťou vízie FCEV 2030 spoločnosti Hyundai, ktorá má za cieľ rozvíjať vodíkovú spoločnosť prostredníctvom využívania vedúceho postavenia skupiny v oblasti technológii palivových článkov. Edward Lee, riaditeľ divízie úžitkových vozidiel Hyundai uviedol, že „ich spoločnosť posilnila vedúce postavenie v oblasti technológie palivových článkov v odvetví osobných automobilov s prvým komerčne vyrábaným palivovým článkom EV a druhou generáciou palivového článku pre elektromobily, NEXO.“
Chladiaci príves pre nákladné vozidlo
Okrem odhalenia nového modelu nákladného auta predstavil Hyundai aj náves pre nákladné vozidlo Nitro ThermoTech. Bol vyvinutý v spolupráci so spoločnosťou Air Liquide. Ide o chladiaci náves, ktorý využíva kryogénny dusíkový chladiaci systém. Podľa výrobcu príves chladí rýchlejšie ako bežné chladiace jednotky a jeho prevádzku takmer nepočuť. Okrem toho je ekologickejší a má „štrukturálne sendvičové penové panely“, pokryté polymérovou vrstvou. Vďaka tomu sa dosiahla lepšia pevnosť stien a termálna efektivita, spolu s nižšou váhou. Hyundai zatiaľ nezverejnil podrobnejšie detaily ohľadom nákladiaku, ako sú dojazd, či výkon. Dá sa však očakávať, že bude dôstojnou konkurenciou elektrickému nákladiaku Semi od americkej Tesly.
Zdroj:
https://interestingengineering.com/