Hyundai zverejnil cenu nového elektrického modelu Kona
Nový, dlho očakávaný model Hyundai Kona Electric by sa mal čoskoro začať predávať najprv v USA a následne v Európe.
Slovenská cena Hyundai Kona
Elektrický model Hyundai Kona je jedným z najočakávanejších elektromobilov tohto roka. Športový crossover by sa mal v USA začať predávať už začiatkom tohto roka, ale cenu nového modelu automobilka zverejnila iba na konci minulého roka. Na slovenskom trhu bude nový elektromobil dostupný v troch verziách: 39 kWh, 64 kWh a v prémiovej verzii Electric+ 64 kWh. Cena základnej 39 kWh verzie začína na 34 990 eur, 64 kWh verzia sa bude predávať za 38 490 eur a verzia so 64 kWh batériou vo výbave Electric+ bude na našom trhu dostupná za 42 490 eur.
Plne elektrický Hyundai Kona
Kona Electric je druhým plne elektrickým modelom od Hyundai. Na jedno nabitie poskytne asi 415 km dojazd, čo je asi o 32 km viac než elektrický Chevrolet Bolt a 61 km viac než Model 3 Kona Electric od Tesly v základnej výbave. Oba by pritom mali byť o čosi drahšie než elektrický model Kona. Uvidíme, aký bude skutočný dojazd, keďže podľa nových, korektných WLTP testov by mala 39 kWh verzia poskytnúť 289 km a 64 kWh verzia 449 km. Štandardná zabudovaná 7,2 kW nabíjačka by mala nabiť batériu asi za 9,5 hodiny. Pri použití 50 kW DC rýchlo-nabíjačky by mala byť batéria nabitá na úroveň 80% za 75 minút a 100 kW nabíjačka by to mala zvládnuť už za 54 minút.
Bezpečnosť a nové prvky
Technológia aktívnej bezpečnosti zahŕňa automatické brzdenie s detekciou chodcov, systém udržiavania v jazdných pruhoch či systém sledovania mŕtvych uhlov. Hyundai zároveň vybaví nový model bezplatnou 3-ročnou službou Blue Link connectivity, ktorá poskytne systém nabíjania na diaľku, plánovanie nabíjania, analýzu histórie a dojazdu. Novinkou je tlačidlový ovládač shift-by-wire, ktorým sa dá ovládať množstvo funkcií ako napríklad prepínanie medzi režimom jazdy dopredu, neutrálom, spiatočkou a parkovaním, či elektrická parkovacia brzda. Energetickú efektivitu zabezpečuje systém rekuperatívneho brzdenia.
Zdroj:
https://www.hyundai.sk
https://www.hyundai.news/eu
https://www.sae.org