Koncepčné nákladné auto SuperTruck od Volvo dostane hybridný pohon
Volvo prvýkrát predstavilo svoj projekt SuperTruck v roku 2011 a teraz oznámilo, že do nákladného auta pridáva hybridný pohon.
SuperTruck od Volvo
Komerčné nákladné autá na amerických cestách nepredstavujú výrazný problém, čo sa týka premávky, keďže tvoria len 7% dopravných prostriedkov na cestách. Spotrebujú však omnoho viac paliva než bežné dopravné prostriedky a to vplýva na životné prostredie, ale aj cenu dopravy a efektivitu. Volvo preto v roku 2011 spustilo projekt koncepčného nákladného auta nazvaného SuperTruck. Projekt bol podporený americkým úradom pre energiu a jeho hlavným cieľom je nájsť spôsob ako zlepšiť efektivitu prepravy o 50% a to najmä prostredníctvom úpravy aerodynamických vlastností a obmedzením váhy nákladného auta.
Volvo pridáva hybridný pohon
Teraz sa Volvo rozhodlo, že koncepčnému nákladnému autu SuperTruck pridá hybridný pohon a vznikol prototyp, ktorý by mal znížiť spotrebu paliva o 5 až 10%. Zníženie sa dosiahne tým, že hybridný pohon umožní, aby bol dieslový motor vypnutý až 30% celkového času. Vďaka systému hybridného pohonu dokáže SuperTruck získavať energiu pri brzdení či jazde dolu kopcom. Takáto energia, ukladaná v batériách, poskytne zhruba 10 km dojazd po rovnom či jemne kopcovitom teréne. Ak sa takáto úspora skombinuje so všetkými vylepšeniami, ktoré už Volvo vyvinulo, spotreba paliva sa, rovnako ako produkcia CO2, zníži o približne 30%.
Kombinácia aerodynamických vlastností a hybridného pohonu
SuperTruck je od iných nákladných áut vylepšený napríklad tým, že má celý podvozok vyrobený z hliníka, čo znížilo celkovú hmotnosť vozidla o takmer 1,5 kg. Bočné spätné zrkadlá nahradili kamery, takmer všetky kolesá sú kvôli aerodynamickým vlastnostiam pokryté plášťom a na zadnej časti prívesu pribudol spojler. Toto všetko zlepšilo efektivitu paliva až o 70% v porovnaní s modelom z roku 2009 Volvo VNL 670. SuperTruck by mal byť takisto vybavený asistenčným systémom I See Driver. Ten na základe dát z GPS a digitálnych máp analyzuje terén. Na základe toho dokáže softvér vyhľadať najefektívnejšiu trasu, tak aby sa využili oba typy pohonu a optimalizovalo využitie energie. Zatiaľ nie je známe kedy a či sa tento koncept ozaj dostane na cesty, ale niektoré aspekty sa určite dajú využiť aj pri iných modeloch.
Zdroj:
http://newatlas.com
http://www.volvogroup.com