Najpredávanejší elektromobil Európy je Nissan Leaf
Známa automobilka v júli oznámila, že ich elektromobil Nissan Leaf sa stal najpredávanejším elektrickým modelom v Európe.
Nissan Leaf číslo 1 v Európe
Japonský výrobca automobilov Nissan nedávno potrvdil svoju dominanciu v Európe. Ich elektrický model Nissan Leaf sa totiž stal najpredávanejším elektrickým vozidlom v Európe s 18-tisíc dodanými kusmi a 37-tisíc objednávkami. Nissan Leaf sa však týmto zaradil k vozidlám s obmedzenou produkciu, teda takým modelom, ktorých dopyt prevažuje dodávku a výrobné kapacity, ako sú napríklad Tesla Model 3 či elektrický Chevrolet Bolt. Nissan v tlačovom vyhlásení uviedol, že „v Európe bolo medzi januárom a júnom tohto roka zaregistrovaných viac než 18-tisíc nových modelov Nissan Leaf. Európski zákazníci od októbra 2017, kedy sa spustil predaj tohto modelu, vytvorili viac než 37-tisíc objednávok.
Nissan v USA zaostáva
Výsledky za tento rok ukazujú, že európsky trh je pre Nissan omnoho silnejší než ten americký. V USA sa totiž na nový Nissan Leaf nazbieralo za prvého polroka 2018 iba 6-tisíc objednávok. Tým sa tento elektromobil stal piatym najpredávanejším modelom a zaradil sa tak až za všetky tri modely od Tesly a elektrický Bolt od Chevroletu. V Európe je Nissan naopak na vrchole, keďže za posledný mesiac dodal takmer rovnaké množstvo modelov Leaf než v Amerike za celý rok.
Elektromobilita v Európe na vzostupe
Gareth Dunsmore, riaditeľ Nissanu pre elektrické modely v Európe k úspechu dodal, že „konštrukcia elektrických áut je momentálne stále na vrchole a pokračuje. Nový Nissan Leaf úplne zmenil zážitok zo šoférovania pomocou technológií ako e-Pedal, ktorá je schopná obmedziť brzdiacu interakciu až o 90%. Takéto prvky ukazujú zákazníkom stále viac a viac výhod elektromobility, ktoré Nissan ponúka. Aliancia Nissan-Renault na európskom trhu s elektromobiltou dominuje takisto, keďže druhým najpredávanejším elektromobilom v Európe je po modeli Leaf Renault Zoe. Je teda jasné, že dopyt po elektromobiloch je v Európe skutočný a silný a čoraz viac výrobcov zvyšuje kapacity produkcie na to, aby stíhali vybavovať objednávky načas. General Motors napríklad plánuje zvýšiť produkciu o 20%, aby dobehol nevybavené objednávky a to najmä v Kanade či Európe.
Zdroj:
https://electrek.co
https://www.nissan.co.uk