Oslo svojim obyvateľom poskytne príspevok 1120 eur na nový elektrobicykel
Cieľom príspevku na elektrobicykel je pomôcť všetkým jeho obyvateľom nájsť dostatočne presvedčivý dôvod na to, aby nechali svoje auto doma.
Príspevok na elektrobicykel
Nórske mesto Oslo sa podobne ako veľa iných európskych metropol potýka s problémom znečistenia ovzdušia. Túto zimu museli kvôli tomu dokonca dočasne zakázať autá s dieslovým pohonom. Teraz mesto prichádza s novou stratégiou pre čisté a zelené mesto. Hlavná snaha spočíva v postupnom znižovaní a obmedzení automobilovej dopravy, ktorá je hlavnou príčinou znečistenia ovzdušia. Už minulý rok predstavili iniciatívu, prostredníctvom ktorej prispieva mesto svojim obyvateľom na kúpu nového elektrobicykla vo výške 5 tisíc nórskych korún (asi 560 eur). Teraz bol ale tento grantový program rozšírený a obyvatelia Osla môžu dostať príspevok na nový elektrobicykel až do výšky 10 tisíc nórskych korún (asi 1120 eur).
Elektrobicykel pomôže obmedziť znečistenie ovzdušia
Suma, ktorú obyvatelia na nový elektrobicykel dostanú, predstavuje asi 25% ceny nového modelu. Záujemcovia si teda budú musieť stále pripraviť okolo 2 tisíc eur z vlastných prostriedkov. Tento príspevok je dostupný pre kohokoľvek, bez rozdielu na vek či finančnú situáciu. Mesto chce týmto príspevkom dosiahnuť najmä to, aby ľudia na cestu do školy alebo práce radšej využili ekologickejší spôsob dopravy než auto. Keďže sú elektrobicykle stále pomerne nákladné, tento príspevok zrejme nepomôže tým, ktorí si ho zatiaľ nemôžu dovoliť, ale mohol by pomôcť tým, ktorí už nad jeho kúpou uvažovali.
Ovládajte svoju domácnosť cez smartfón už aj na Slovensku vďaka ZSE
Elektrobicykel je ideálny do kopcovitého terénu
Na tento projekt Oslo zatiaľ vyčlenilo 5 miliónov nórskych korún (asi 560 tisíc eur), z čoho sú tri milióny určené pre súkromné osoby a dva milióny pre organizácie. To znamená, že by takéto príspevky mali do ulíc Osla priniesť asi 500 až 1000 elektrobicyklov. Toto číslo nie je vysoké, ale určite môže prispieť k popularizácii takéhoto spôsobu prepravy. Keďže je Oslo na rozdiel od iných cyklistických metropol ako napríklad Amsterdam či Kodaň pomerne hornaté, je elektrobicykel ideálnou možnosťou na krátku prepravu po meste. Nórsko takisto minulý rok oznámilo, že plánuje zainvestovať až 8 miliárd nórskych korún (asi 892 miliónov eur) do cyklistickej infraštruktúry po celej krajine.
Zdroj:
http://www.citylab.com