Pneumatiky bez vzduchu uvidíme na osobných autách už v roku 2024
General Motors vyvinula v spolupráci so spoločnosťou Michelin pneumatiky bez vzduchu, ktoré plánujú testovať koncom tohto roka na modeli Chevrolet Bolt .
Pneumatiky bez vzduchu Uptis
Známy výrobca pneumatík Michelin oznámil, že v spolupráci s automobilkou General Motors vyvinuli pneumatiky bez vzduchu. Ich názov Uptis je skratkou pre unikátny systém pre odolnosť pneumatík proti poškodeniu. Podľa Michelinu predstavuje nový prototyp významný krok pre realizáciu konceptu Vision, ktorý bol prvýkrát predstavený v roku 2017. Konečným cieľom je nahradenie klasickej pneumatiky a kolesa jednotkou, určenou pre osobné vozidlá. General Motors plánuje ich testovanie v skutočnej prevádzke koncom tohto roka na modeloch Chevrolet Bolt v americkom Michigane.
Pneumatiky bez vzduchu ušetria financie, aj životné prostredie
Prvé pneumatiky bez vzduchu by tak po úspešných testoch mali byť súčasťou osobných automobilov, vyrábaných v roku 2024, i keď výrobca zatiaľ nešpecifikoval konkrétny model. Pri ich výrobe sa zamerali najmä na inovatívne materiály a prototyp je vyrobený z kompozitného kaučuku a vysoko-pevnostného laminátu zo živice. Pneumatiky Uptis by mali priniesť mnohé finančné, ale aj bezpečnostné benefity. I keď nebudú úplne nezničiteľné, nepravidelné opotrebovanie či defekty by sa mali vďaka nim stať minulosťou. General Motors aj Michelin pritom zdôraznili, že budú špeciálne dôležité pre elektrické a autonómne vozidlá. Technológia by však mala ušetriť aj životné prostredie. Potenciálne by mohli nahradiť až 200 miliónov vyradených pneumatík, ktoré sa každý rok znehodnotia opotrebovaním či defektom.
Pneumatiky bez vzduchu pre vozové parky
Michelin uviedol, že ich nové pneumatiky bez vzduchu nebudú vyžadovať takmer žiadnu údržbu. Vodiči áut by zároveň nemali oproti klasickým pneumatikám pociťovať takmer žiaden rozdiel. Mali by vážiť podobne ako klasické modely, teda asi 22,5 kg. Vďaka pneumatikám Uptis by mali majitelia vozidiel zároveň ušetriť miesto a záťaž vo vozidle, keďže už nebude potrebné voziť náhradnú pneumatiku. Michelin zatiaľ nezverejnil ceny nového pneumatikového systému, ale podľa tlačového vyjadrenia by mali byť primárne určené pre vozové parky, či flotily pre zdieľanú jazdu. Zatiaľ teda asi nebudú finančne dostupné pre bežného spotrebiteľa, ale pre väčšie firmy a prepravné služby.
Zdroj:
http://www.michelinmedia.com