Súčasťou projektu Ioniq od Hyundai bude aj elektrická kolobežka
Elektrická kolobežka bola predstavená na Consumer Electronics Show 2017 a je určená na transport po zaparkovaní či k najbližšej zastávke verejnej dopravy.
Elektrická kolobežka v rámci projektu Ioniq
Minulý rok predstavila spoločnosť Hyundai svoju najnovšiu stratégiu v podobe projektu Ioniq. Jeho mottom je „sloboda v mobilite“ a ide o inovatívny inkubačný projekt, ktorý by mal vytvoriť optimalizovaný životný štýl pre mobilitu v budúcnosti. Ioniq projekt si stanovil štyri základné ciele: mobilitu bez nehôd a nepríjemností, mobilitu bez znečisťovania životného prostredia, mobilitu prepojenú s každodenným životom a dostupnosť mobility kedykoľvek a kdekoľvek. V rámci tohto projektu Hyundai predstavil svoj nový hybrid s názvom Ioniq. Ten by mal byť priamym konkurentom najpredávanejšieho hybridu na svete, Toyote Prius. Ďalším konceptom v rámci tohto projektu je elektrická kolobežka Ioniq.
Šikovná a bezpečná elektrická kolobežka
Skladacia elektrická kolobežka Iioniq je navrhnutá v rámci línie „posledný kilometer“, čo znamená, že je určená najmä na kratšie cesty napríklad po zaparkovaní na záchytnom parkovisku či zo zastávky verejnej dopravy. Táto štýlová kolobežka sa môže uskladniť a nabíjať v predných dverách elektromobilu s rovnakým názvom Ioniq. Hyundai bol zatiaľ pomerne skúpy na detaily, ale už teraz vieme, že kolobežka bude skladacia a bude mať svetlá na prednej aj zadnej strane. Digitálna prístrojová doska bude zobrazovať rýchlosť, úroveň batérie a dojazd. Akcelerovať alebo brzdiť sa bude dať pomocou posunutia prstom. Kolobežka by sa mala dať zložiť jednou rukou a v rámci bezpečnosti sú na nej senzory, ktoré aktivujú jazdný režim až keď je osoba bezpečne usadená.
Zatiaľ pomerne málo detailov
Táto elektrická kolobežka je zatiaľ iba vo fáze konceptu a Hyundai zatiaľ neuviedol kedy alebo či vôbec začne s jej výrobou. Nie je známy ani dojazd, ani maximálna rýchlosť či cena tohto štýlového zariadenia. Dá sa však predpokladať, že Hyundai zrejme s výrobou začne, keďže línia podobných zariadení „posledný kilometer“ začína byť čoraz populárnejšia a dokáže vyriešiť problém s dostupnosťou nabíjacích staníc. Audi napríklad na minuloročnom autosalóne v Pekingu predstavilo koncept kombinácie skútru a longboardu, ktorý by sa dal uložiť v nárazníku auta.
Zdroj:
http://www.hyundainews.com/
http://www.theverge.com/