Tajomstvo, prečo odchádzajú malí dodávatelia energií z trhu, odhalené

Lukas M.

Zmenili ste niekedy dodávateľa elektriny alebo plynu? Ak áno, možno ste tak urobili v nádeji, že ušetríte, alebo ste len chceli vyskúšať niečo nové. Otázkou však ostáva, či sa táto zmena skutočne vypláca.

Pravdou totiž je, že z dôvodu regulácií cien energií ušetrí zákazník pri zmene dodávateľa ročne len niekoľko eur. Napríklad rodina žijúca v dome ušetrí zmenou dodávateľa elektriny priemerne len 8 eur za rok, rodina žijúca v byte ušetrí dokonca ešte menej. Za zmienku určite stojí aj to, že menší hráči postupne odchádzajú z trhu a ukončujú poskytovanie svojich služieb, pretože nedokážu konkurovať svojou ponukou. Dôkazom toho je, že v priebehu minulého a začiatkom tohto roka ukončili svoju činnosť až štyria dodávatelia energií.

Elektrina sa nakupuje na burzách. Výhodou veľkých spoločností je, že sú schopné nakupovať ju vo veľkých objemoch a dokážu tak zabezpečiť stabilnú dodávku energií pre svojich zákazníkov na dlhšie obdobie. Navyše, zamestnávajú skúsených expertov, ktorí vedia spoľahlivo zrealizovať obchodovanie elektriny a plynu. Aj vďaka našej schopnosti, zabezpečiť pre zákazníkov výhodné ceny, sa nám za posledné 4 roky podarilo 4-násobne zvýšiť počet zákazníkov odoberajúcich plyn,“  informuje Marián Ponechal, vedúci tímu propozícií a analýz v ZSE.

Stabilná dodávka elektriny a plynu je pre zákazníkov veľmi dôležitá. Každý chce mať istotu, že v domácnosti bude všetko fungovať tak, ako má – svetlo bude svietiť, chladnička chladiť, plynový kotol vykurovať… „ZSE poskytuje svoje služby domácnostiam, firmám aj verejnému sektoru už viac ako 95 rokov. Zároveň zodpovedne pristupuje k pomoci a finančne podporuje rôzne verejnoprospešné aktivity, napríklad projekt  Rozprúdime regióny, zameraný na oživenie komunitného a kultúrneho života v obciach, alebo projekt Dostaneme ťa do školy, ktorý umožňuje školám získať príspevok na vybudovanie bezbariérového prístupu pre žiakov s postihnutím,“  dopĺňa Marián Ponechal zo ZSE.

Výhodou stabilných dodávateľov energií je aj rokmi dlhodobo zvyšovaná úroveň zákazníckej starostlivosti. Keď nastane problém, potrebujeme ho vyriešiť bez zbytočného odkladu. Dnešná doba je rýchla a komunikácia medzi zákazníkmi a firmami sa čoraz viac presúva do online prostredia. Prozákaznícky orientované spoločnosti preto využívajú rôzne formy komunikácie, aby mohli flexibilne reagovať na zákazníkove potreby.

 „Na našu spoločnosť sa denne spolieha milión zákazníkov. Sme otvorení komunikácii s nimi, a preto sme dostupní na sociálnych sieťach, sprístupnili sme live chat na svojom webe a zároveň sme vytvorili ďalšiu komunikačnú platformu –  online účet. V rámci neho si zákazník môže jednoducho a kedykoľvek z pohodlia svojho domova vybaviť väčšinu záležitostí týkajúcich sa elektriny, plynu a doplnkových služieb, napríklad zmeniť výšku mesačných záloh, dátum splatnosti, aktualizovať kontaktné údaje, aktivovať elektronickú faktúru, získava prístup ku všetkým faktúram za posledných 6 rokov, môže si podrobne analyzovať svoju spotrebu elektriny aj s tipmi a trikmi na úspory energií alebo využiť ďalšie výhody online účtu,“ dodáva Marián Ponechal, vedúci propozícií a analýz v ZSE.

Nezmeškajte už žiadnu z našich zelených noviniek

Súhlasím so spracúvaním osobných údajov

Už ste čítali?

Užitočné rady pre úspornú a zelenú domácnosť – časť IV: Ako žiť ohľaduplnejšie k planéte

Aj vy patríte k ľuďom, ktorí sa radi aktívne podieľajú na ochrane životného prostredia? Prinášame vám niekoľko tipov, ktoré môžete jednoducho zaradiť do vášho každodenného...

Fotovoltické panely premenia váš domov na ekologickú domácnosť

Najefektívnejší zdroj čistej energie je naše Slnko. Ekologické fotovoltické panely menia slnečnú energiu na elektrickú energiu. Z dlhodobého hľadiska sú fotovoltické panely nielen ekologickejšie, ale...

Trom štvrtinám Slovákov záleží na ochrane životného prostredia. Patríte k nim aj vy?

Až 70 % Slovákov sa obáva o životné prostredie. Vyplýva to z výskumu „Hodnoty a spoločnosť počas pandémie Covid-19 – Ochrana životného prostredia vo verejnej mienke na Slovensku“,...

Užitočné rady pre úspornú a zelenú domácnosť – časť III: Aby vám voda nepretekala pomedzi prsty

Voda má všestranné využitie. Je potrebná nielen pre ľudský život, ale rovnako dôležitá je aj pre rastliny a živočíchy. Zároveň je aj nevyčerpateľným zdrojom energie na...

Svetelný smog alebo koľko svetla naozaj potrebujeme

Životné prostredie okolo nás je od priemyselnej revolúcie neustále zaťažované sekundárnymi dôsledkami technického progresu. Na jednej strane neodmysliteľné výdobytky ako teplo, svetlo, doprava dostupné pre...

Nóri sa rozhodli odoberať CO2 z ovzdušia. Pomôže im vikingská loď Longship

Mnohí vedci sa zhodujú na tom, že ak chceme zlepšiť kvalitu atmosféry, bude potrebné čo najrýchlejšie znižovať podiel CO2 (prípadne metánu). Do odčerpávania oxidu uhličitého...

Užitočné rady pre úspornú a zelenú domácnosť – časť II: Ako ušetriť na vykurovaní a na plyne

Ak domácnosť vykurujete plynom a používate ho aj na varenie a pečenie, podstatná časť vášho rodinného rozpočtu ide zrejme na túto energiu. V tomto článku sme si pre...

Tipy na darčeky, ktoré nestoja veľa a sú šetrné k prírode

Občas býva celkom náročné vybrať vhodný darček. Obzvlášť vtedy, ak chceme každý rok potešiť našich blízkych niečím zaujímavým a užitočným.

Užitočné rady pre úspornú a zelenú domácnosť – časť I: Kde všade môžete doma ušetriť elektrinu

Najlacnejšia elektrina je tá, ktorú nespotrebujeme, a tak vám prinášame prehľad jednoduchých rád, ktoré vám pomôžu ušetriť elektrinu v domácnosti.