Taliani už vyrábajú elektrobicykle s integrovaným solárnym pohonom
Elektrické bicykle alebo elektrobicykle, ako ich niekedy ľudovo nazývame, a infraštruktúra, ktorá v mestách s využívaním tohto dopravného prostriedku súvisí, sú dnes už súčasťou každého zeleného konceptu rozvoja miest.
Napriek tomu, že bicykel je obľúbený, zdravý i ekologický dopravný prostriedok, jeho používanie sa obzvlášť v mestách môže stretnúť s problémami. Najmä u nás na Slovensku je to nedostatok cyklistických chodníkov a jazdných pruhov pre cyklistov. Toto je asi najdôležitejší faktor, prečo sa bicykle, klasické či elektrické, viac nevyužívajú ako dopravný prostriedok do práce.
Ďalším dôvodom je fyzická náročnosť zvládnutie trasy a s tým súvisiace potenie, čo si potom vyžaduje použitie hygienického vybavenia ako sú sprchy alebo výmena ošatenia. Najmä pre pracovné profesie tráviace pracovný deň v kancelárii to môže byť problém. V tomto prípade núka riešenie samotná technika, kedy môžete namiesto klasického bicykla použiť elektrobicykel.
Elektorbicykle ako zelená forma dopravy má svoje výzvy
Elektrickým bicyklom sa môžete dostať takmer kamkoľvek a cenovo sú oveľa dostupnejšie, ako napr. elektrická motorka alebo auto. Aj v porovnaní s palivom poháňanými autami tvoria úspornú variantu dopravy najmä mimo zimného obdobia.
Ak začnete uvažovať o kúpe elektrobicykla, jeho nabíjanie a udržanie v nabitom stave bude jedna z prvých vecí, o ktorú sa budete zaujímať. Tento problém sa podujala riešiť talianska firma Leaos a ponúkla zaujímavé riešenie.
Bicykel využíva solárnu energiu
Konštruktéri firmy vytvoril elektrický bicykel, ktorý integruje solárne technológie do tela motocykla tak, že jeho batéria sa takmer vždy dobíja.
Solárne panely sú na oboch stranách bicykla, takže môže zachytávať slnečnú energiu aj v pohybe. Pre tento spôsob získavania energie je optimálne, ak užívateľ počas státia lebo pri jazde udržiava bicykel pod uhlom 90 stupňov vzhľadom k slnku.
Riaditeľ spoločnosti Leaos – Armin Oberhollenzer vysvetľuje, že cieľom nie je fotovolticky nabíjať prázdnu batériu, ale priebežne dopĺňať energiu batérie tak, aby nikdy neostala úplne vybitá.
Keď sa batéria nabíja cez elektrickú sieť, dokáže sa úplne nabiť za dve hodiny. To dáva elektrickému bicyklu dojazd asi 100 km v režime fungovania za asistencie pedálov.
So zapojením energie zo solárnych článkov umožňuje bicyklu jazdnú sebestačnosť s dosahom cez 14 km taktiež v režime asistencie pedálov, doplnil Oberhollenzer.
„To sa nemusí zdať veľa, ale je to presne priemerný rozsah jazdy na bicykli za deň. Ako technológia zlepšuje, rastie aj jej účinnosť. Naším cieľom je ľuďom ukázať, čo všetko je možné už dnes. Namiesto snahy skryť solárne panely na konštrukcii bicykla sme venovali veľkú pozornosť ich začleneniu do elegantného dizajnu elektrobicykla. „, dodáva Oberhollenzer.
„Do tela bicykla sú integrované všetky jeho súčasti, koncepčne je konštrukcia navrhnutá podobne ako pri automobile,“ povedal. „Sme prví, kto bol schopný plne integrovať solárne panely a nechať ich vyzerať ako dizajnový prvok.“
Okrem svojich solárnych panelov, motocykel sa môže pochváliť aj niekoľkými ďalšími pôsobivými funkciami, ako je telo z uhlíkových vlákien a digitálny displej pre sledovanie najazdených kilometrov, prevádzku elektromotora a dojazd.
Prečítajte si aj: Elektrobicykel, ktorý nemusíte nabíjať zo zástrčky ani vymienať batérie
Využívať v masovom meradle elektrobicykle si bude vyžadovať plánovanie, odhodlanie a finančné prostriedky jednak na strane miest, ale ani pre spotrebiteľa nie je zatiaľ elektrobicykel vybavený najmodrenejšou technológiou lacná záležitosť. Leaos Solar začína pri cene 8 700 $.
Zdroj: techinsider.io