Tesla Model 3 má pre funkciu autopilot zabudovanú kameru, ktorá sníma vodiča
Zatiaľ najdostupnejší elektromobil od Tesly, Model 3 má zabudovanú kameru, ktorá podporuje funkciu autopilot a sníma jeho vodiča.
Model 3 a prvé hodnotenia
Koncom júla začala Tesla s distribúciou dlho očakávaného Modelu 3. Prví majitelia a novinári tak už mali možnosť vyskúšať tento elektromobil. Prvé recenzie sú pozitívne a Tesla pre niektorých prekvapivo stihla vybaviť všetky plánované dodávky. Pri základnej cene 35- tisíc dolárov poskytne Model 3 dojazd takmer 500 km a na 100 k/h dokáže zrýchliť za 5,1 sekundy. Tento elektromobil by mohol podľa mnohých spustiť ozajstnú revolúciu na poli elektromobility a stať sa prvým skutočne dostupným a masovo vyrábaným elektrickým modelom na svete.
Kamera nevyhnutná pre autonómne šoférovanie
V súvislosti s Modelom 3 bola mnoho krát spomínaná funkcia autopilot. Reálny Model 3 má však jeden prvok, ktorý Elon Musk pri propagácii nestihol spomenúť. Je to vstavaná kamera, ktorá podporuje funkciu autopilota prostredníctvom snímania vodiča a je pripojená k sieti Tesla Network. Kamera podľa vyjadrenia spoločnosti zatiaľ nie je aktívna, ale mala by byť spustená po softvérovej aktualizácii. Experti na autonómne šoférovanie sa už v minulosti vyjadrili, že pre autonómnu úroveň 3 je z hľadiska bezpečnosti tento prvok nevyhnutný. Na tejto úrovni už je totiž vodič auta považovaný v postate za zálohu systému, ktorý elektromobil riadi sám s nastaveným časom na prebratie ovládania. Funkcia autopilot je modeloch od Tesly v súčasnosti na úrovni 2. Elon Musk sa ale vyjadril, že verí v to, že softvérové aktualizácie v budúcnosti umožnia autonómnu úroveň 3 až 5 a to na hardvéroch už existujúcich modelov.
Majitelia budú môcť vyslať Model 3 do ulíc
Podobné riešenia už začali do svojich modelov implementovať aj iní výrobcovia ako napríklad General Motors so svojim systémom Supercruise na Cadillacu CT6. Takáto kamera sa v budúcnosti zrejme stane jedným z dôležitých bezpečnostných prvkov. Dokáže totiž monitorovať tvár a upozorniť vodiča akonáhle sa nesústredí na cestu. V Modeli 3 však kamera nepokrýva iba vodiča, ale celú kabínu auta. To môže byť pre niektorých kontroverzné z hľadiska súkromia. Ako pri štúdii Univerzity MIT, ktorá skúmala interakciu šoférov s prvkami autonómnej funkcie Tesla, aj v reálnej prevádzke by ale mali byť dáta bezpečne uchované a skutoční ľudia by záznamy vôbec nemali pozerať. Kamera by ale v budúcnosti mala byť užitočným prvkom pre sieť Tesla Network. To je sieť, ktorú Tesla pripravuje pre zdieľanú autonómnu jazdu. Majitelia by mohli pomocou nej mohli rozposlať svoje autonómne autá do funkcie taxíkov. Zisk zo služby by si mali rozdeliť majitelia a Tesla.
Zdroj:
https://electrek.co